joi, septembrie 05, 2024

Jurnal de septembrie 2024

 Pentru astazi (data/ora)... 5 septembrie,  aproape de ora 21


Afara ... picură cu stropi mărunți, s-a mai racorit putin, dar caldura acumulată in timpul verii nu se duce asa usor.

Mă gândesc... ca mi-ar face plăcere sa reiau scrisul pe blog. Săptămâna asta am fost la cules de cartofi si in timp ce mainile mele lucrau, mintea putea sa zboare liberă. 
          Imi amintesc cum ne duceam cu bunica pe la sora ei sa o ajutam. Se lucra din greu, cu sapa, nimic mecanizat. Ajutam si noi cum puteam, desi eram mici. Culegeam cartofii pe care le scoteau ele la lumina cu sapa, din pamant. Si intr-un cuib se aflau cartofi de marimi diferite, iar noua ni se explica, uite asta mare e tata, asta mai mic e mama, ceilalti frati, surori, unchi, verisori, etc in funcție de cum aratau ... un intreg arbore genealogic. 
           Cartofii cei mici, mici nu trebuiau uitați  pe câmp. Ni se explica ca vor plânge daca vor fi lasati singuri  pe câmpul  pustiu.  Asa ca eram foarte atenti sa-i strangem chiar si pe cei cat un bob de mazare (da, exista cartofi asa mici). 
          Cand ne plictiseam de cules cartofi, treceam in lanul de porumb. Ne lasau sa alegem un "papusoi" cu ce culoare a parului vrem si ne invatau sa impletim codite. Ni se explica ca acestea erau singurile papusi de pe vremea lor. 
          La sfârșitul zilei, alegeam cei mai mari cartofi culesi si faceam tocinei din ei. Gustul lor era nemaipomenit, mai ales ca erau copti pe focul din soba, gust care nu a fost egalat pana azi. 

Am invatat ... pentru a fi fericit, nu iti trebuie decat foarte puține lucruri, iar cei din jurul tau conteaza cel mai mult. 

Sunt recunoscătoare pentru ... sanatate, pentru prieteni , pentru frumusetea locurilor in care traiesc.

 Din bucătărie ... mancare usoara, care se pregătește repede si se mananca la fel de repede. 
 
Cu ce sunt imbracata ... haine de vara inca
 
Citesc ...  am inceput ieri "Culegatorii de afine" de Amanda Peters. Am primit cartea împrumut, dar era si pe lista mea de cumpărături . M-a prins deja.

Ceea ce astept (sper) ... sa ma apuc serios de invatat pentru servici. Pentru a putea continua, am nevoie de mai multe informatii. 

Ce mai mesteresc ... am o gramada de proiecte începute, dar pentru ca am un pui de pisica foarte jucaus, nu pot sa lucrez de fata cu el. Un singur proiect il tolereaza si acela e o pereche de manusi. Voi povesti mai multe despre toate intr-o postate viitoare.  


Ascult... cum toarce motanelul langa mine.

În casa ...  e caldut si liniște, exact ce trebuie pentru un somn placut. 

Unul dintre lucrurile mele preferate .. linistea serilor de toamna.
 
Unele planuri pentru sfârșitul săptămânii ... treburi in gradina, e perioada aceea aglomerată din an. 

Aici este o imagine pe care am gândit să o împărtășesc: 


          E un loc deosebit, cu aer curat, spectacolul cu ceața l-am urmarit cu uimire si interes in fiecare dimineata.  Pozele infatiseaza acelasi loc in doua momente diferite a zilei, un loc in care m-as mai intoarce.
          Va mulțumesc pentru timpul petrecut aici si pentru gandurile bune. Ne vedem cu bine la urmatoarea postare. 

Cu drag, Valentina

4 comentarii:

  1. Valentinaaaa!ce ma bucur ca ai revenit!imi era dor de tine!te imbratisez!chiar ma intrebam ce mai faci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Irina! Ma bucur sa te vad aici. 🤗 O revenire este mai grea decat un inceput, dar imi doresc sa continui. Sper sa ne întâlnim mai des pe aici si cu vesti bune.

      Ștergere
  2. Mare bucurie revenirea pe blog! Zile cu spor și tihnă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult Maria! Asemenea si ție! La multi ani sanatosi si cu bucurii cu ocazia ziei de nume.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...