luni, iunie 03, 2019

Jacheta dantelata "Gem de lamaie"



Pentru postarea asta am facut in alt fel decat de obicei. Am ales intai toate fotografiile ce m-au inspirat si abia apoi imi caut cuvintele sa descriu procesul de fabricatie.


         Totul a inceput cand a inflorit forsythia. Erau zile ploioase de primavara, dar arbustul acesta si cu lalelele ( in aceeasi nuanta de galben) erau cele care faceau ca totul sa para insorit. Am folosit un fir cumparat in vacanta din 2008 ( a avut ceva ani de asteptat pana sa gasesc proiectul pereche).


         Am lucrat esantionul pe andrele de 2 mm, apoi  pe cele de 2,5 mm. M-am hotarat sa le folosesc pe cele mai mici la modelul jerse, iar pe cele mai groase la modelul dantelat.


Modelul ce m-a inspirat este #12 Cardigan de la Sublime yarns. Acesta e al doilea proiect din seria celor 9 programate pentru anul acesta.  

Desi imi placea gulerul original foarte mult am renuntat la idee caci nu imi ajungea firul . Am incercat un guler rotunjit (care nu a iesit cum voiam) si mi-a rams doar ghemuletul din imaginea de mai jos (cativa metri).


Am folosit modelul dantelat si la manecute pentru simplul motiv sa nu ma plictisesc lucrand la ele.
Am lucrat la jachetica o luna si in tot timpul acesta pe oriunde mergeam faceam cate o fotografie care avea ceva galben in ea. Aceste imagini m-au motivat sa continui lucrul si m-au motivat atat de mult incat si urmatorul proiect va fi tot intr-o nuanta de galben. :) Pun doar cateva din ele, bine?





Un alt lucru de care nu sunt pe deplin multumita sunt nastureii. Am ales 5 feluri si am zis ca va cer parerea pe care sa-i pun, dar cand am lucrat benzile pentru nasturei am gresit si am facut 6 gaurele in loc de 5. 
        Nu au ramas optiuni pentru nasturei, dar ma puteti ajuta sa aleg o denumire pentru jachetica. Ce ziceti? Lasati un comentariu, m-as bucura sa ma jutati sa aleg un nume pentru acest cardigan. Sau macar votati la sfarsitul postarii pentru "Imi place" sau "Nu-mi place".


A, sa nu uit. Maria si Ghemulet m-au intrebat in postarea cu salteluta mea colorata ce unealta folosesc pentru ascunsul firelor. Am facut fotografia langa un ac si o foarfeca. Voi incerca sa fac si un filmulet ca sa vedeti cum functioneaza.
Va multumesc pentru timpul petrecut pe blog.

Cu drag,

Valentina

2 comentarii:

  1. Eu i-as spune "gem de lamaie" :))
    Imi place. Stii cumva ce compozitie are firul folosit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place mult ideea ta (si suna delicios, imediat ii schimb denumirea. Multumesc draga mea Cristina. Firul e acril, dar e unul care nu scartaie in timp ce lucrezi cu el si, in plus, se comporta minunat la spalat. Pozele sunt facute dupa 2 spalari (de mana).

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...