miercuri, aprilie 03, 2019

Gradina cu flori tricotate

         M-am gandit putin, oare ce titlu sa-i dau acestui proiect? Ce se potriveste mai bine unui obiect la care ai lucrat un an intreg, in care ai pus nuante in toate culorile curcubeului? M-a inspirat pana la urma denumirea data de cineva care i-a spus "Gradina bunicii". Da, poate, dar amandoua bunicile mele aveau gradinile bine organizate , fiecare tip de plantuta avea particica lui, nu seamana organizarea mea cu a lor, asa ca am denumit proiectul meu 'Gradina cu flori tricotate".

        Totul a inceput in ianuarie 2018 cand mi-am propus ca pentru fiecare zi a lunii sa fac cate un hexagon tricotat (hexipuff cum l-a denumit in engleza creatoarea acestui model). Eram tare entuziasmata si chiar am facut poze la fiecare sfarsit de saptamana.

Prima saptamana


A doua saptamana


A treia saptamana

A patra saptamana

Rezultatul primei luni (ianuarie)

                 Entuziasmul a mai scazut apoi, dar tot reuseam sa fac cel putin 20 de hexagoane pe luna. Se adunau frumos in cosulet si imi placea sa le scot cateodata si sa incerc diferite combinatii. Ma gandeam sa incep a le coase impreuna, dar stiam ca era mai bine sa astept pana vor fi gata toate ca sa pot face o aranjare fara blocuri de culoare.
                                                                     luna martie 

              Timpul de lucru pentru fiecare hexagon era de o ora si 20 de minute (am cronometrat de cateva ori) cu tot cu umplut si cusut marginile. Nu simteam niciodata ca m-am saturat de ele caci foloseam de fiecare data o culoare noua sau incercam sa combin diferite nuante. Acum am o gramada de idei (pentru combinatii de culori) pe care vreau sa le aplic in viitoarele hainute tricotate. 
            
                                                            luna august
 
La sfarsitul verii umplusem inca o cutie cu hexagoane. Intre timp lucram si la alte proiecte. Resturile de fire incepusera sa se termine. Atunci am cautat prin firele mele vechi cu care lucrasem primele sosete (cusute pe o parte). 

Puzzle-ul la care lucram

Binenteles ca am lucrat hexagoane si in concediu. 

      Cel mai fain moment din concediu legat de hexagoane a fost sa stau in hamac si sa lucrez. Am si adormit de la asa relaxare. :)


Culori inspirate din natura

La sfarsit de septembrie mai aveam inca o cutie aproape plina.
"Recolta" din septembrie:

In octombrie am avut o pisica care folosea hexagoanele mele ca perna.Am si un video, il voi posta separat, ar dura prea mult sa-l incarc aici acum. 
 
                                                                Recolta lunii noiembrie

                   In decembrie am mai lucrat cateva si mi se parea de ajuns numarul lor. Am incercat mai multe tipuri de aranjare a hexagoanelor, dar tot amanam momentul cusutului.  In luna ianuarie am fost prinsa cu sarbatorile si abia in februarie a venit randul terminarii proiectului. 
                    Imi aduc aminte ca a durat zile intregi cusutul, mai mult de o saptamana, zi de zi. Dar mi-am adunat toata rabdarea, stiam ca mai este putin si voi avea salteluta mea colorata si calduroasa. 



      In ultimul moment am decis sa aranjez unele hexagoanele sub forma de flori. Chiar sunt curioasa cate flori intentionate descoperiti voi in fografiile finale afisate de mine. 
 


Date tehnice:
- dimensiunile saltelutei 131 x 68 cm
- greutate - aproximativ 1,8 kg
- fir folosit (toate resturi) 932 grame
- 233 de hexagoane lucrate in total
- andrele de 2 mm 
- timp de lucru 1 an, 1 luna si 7 zile

         In prima zi cu soare, dupa ce am terminat de cusut, am dus paturica in parc pentru sedinta foto. A fost greu sa gasesc un locsor linistit , parca se adunase jumatate de oras acolo. Fotografiile sunt facute pe fuga. Planuisem sa pozez salteluta pe bancuta de sub nucul batran unde ne jucam cand eram mica, dar am fost dezamagita sa aflu ca nucul a fost taiat si bancuta inlocuita.



        Sunt foarte multumita de rezultat si foarte incantata de utilitatea saltelutei. Atunci cand ma asez pe ea am imediat senzatia de caldura. Ne inghesuim si eu si motanul pe ea . 


  Chiar si cand e stransa, motanul tot pe salteluta  cauta sa se aseze.

         Lucrand atatea hexagoane am reusit sa invat sa fac incheierea perfecta a ochiurilor cu acul, as putea face asta si cu ochii inchisi si nu cred ca voi uita prea curand pasii.  Salteluta asta e cel mai mare proiect ce l-am lucrat vreodata. Chiar mi-a deschis apetitul de a lucra o patura, lucru de care imi era frica inainte. 


Care e cel mai mare proiect pe care l-ati facut? Cat timp v-a luat? 




Va multumesc pentru timpul petrecut pe blog. Ne vedem in curand!

Cu drag, 

        

24 de comentarii:

  1. Doamne, cata munca! Felicitari pentru rabdare si determinare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Cristina! Mi-am dat seama ca pentru mine timpul pe care il dedic unui proiect e mai putin important decat rezultatul. Probabil de aceea nici nu pot lucra pe comanda pentru cineva caci exista presiunea timpului.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Multumesc Frumos Ella! Eu nu cred ca e frumoasa salteluta mea, ci doar utila si practica.

      Ștergere
  3. Ma bucur ca ai reusit sa o termini! Chiar ma intrebam cate hexagoane ai mai facut!
    Pana la urma cum ai ales sa le cosi intre ele? Aici aveai o dilema si nu imi dau seama din poze si din descriere cum ai facut. Multumesc anticipat pentru raspuns!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am intrebat de cineva cum se cos si din ce mi-a povestit gandul m-a dus la metoda "matress stitch". Las un link pentru filmulet. A fost mult de cusut ochi cu ochi, dar avantajul e ca se vede frumos pe ambele parti (si pe fata si pe dos).

      https://www.youtube.com/watch?v=NvAS-HCWk9I

      Ștergere
  4. WOW , e superba :)
    P.S - am descoperit 5 flori :))
    Spor in toate proiectele tale .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Mariana! Esti pe aproape cu numarul de flori, sunt curioasa daca cineva le ghiceste pe toate. :)

      Ștergere
  5. Felicitări pentru răbdare, mai ales pentru partea de cusut.
    Am tricotat și croșetat 3 pături până acum, dar la toate cu acul a trebuit doar să ascund capetele firelor și chiar și doar atât mi s-a părut foarte greu. Visul meu e să mă perfecționez în a ascunde capetele pe măsură ce lucrez în așa fel încât la sfârșit să rămână un singur fir de ascuns :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Maria! Wow, 3 paturi, vreau macar una sa fac. Cat despre ascunsul firelor eu am o unealta speciala si chiar imi place procesul asta.

      Ștergere
    2. Maria, Ghemulet, scuze de intarzierea raspunsului. Am fost la mercerie sa intreb cum se numeste unealta, dar doamna nu mai avea nici una la vanzare si nici nu-i stia denumirea. Am cautat prin sertarele mele, dar nu am gasit cutia. Arata ca o croseta, dar e foarte subtire si are o clapeta in varf. O sa pun o poza cu ea, sper sa reusesc sa gasesc si un filmulet demonstrativ.

      Ștergere
  6. Postarea ta mi.a inseninat seara si ochii.
    vai ce frumoasa este salteluta si ce culori frumoase...Pozele sunt minunate..
    cata munca ai depus acolo..
    Wwwaw.
    Muulte felicitari.
    Sanatate!😚😙😙😚😙

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult de tot pentru cuvintele frumoase draga Ghemulet.

      Ștergere
  7. Acum am vazut paturica din hexagoane, e adorabila! Bineinteles ca e si utila si practica, dar are farmec si e lucrata de tine! Tot procesul de durata imi transmite dragostea si pasiunea ta pentru tricotat, pentru culori, pentru armonie si perfectiunea lucrului. Felicitari! Si eu am o pisica care mi se aseaza pe lucrari, ma bucur asa de mult, e cea mai inalta pretuire a ceea ce fac :))Eu am vazut 7 flori si 233 hexagoane minunate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos draga Silvia! Tu stii ca de cand am vazut hainuta ta din hexagoane aveam acest proiect in minte. De fapt sunt 8 flori, ai fost cel mai aproape de raspunsul corect. :)

      Ștergere
  8. Nu stiu cum am ratat ultimele postari...Foarte frumoasa salteluta.Cel mai mare proiect al meu a fost o paturica tot cu hexagoane cusuta in totalitate de mana,au fost vreo 400 si ceva de hexagoane.A durat 9 luni :) cu pauze multe si lungi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Anca draga. Parca imi aduc aminte de paturica ta, era din hexagoane croite din material, asa e?

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...