marți, iunie 11, 2019

Despre tricotatul in public

            Pe 8 iunie 2019 a fost Ziua mondiala a tricotatului in public. Chiar stiu cateva grupuri care s-au adunat si au sarbatorit impreuna tricotand sau crosetand in parc (chiar si la noi in tara). N-am avut pana acum ocazia de a sarbatori aceasta zi cu un grup, dar am citit cateva istorisiri. O sa redau doua dintre ele.



            Undeva prin Franta, intr-un parc, o tanara statea pe iarba si tricota. Se apropie o fetita de ea (6-7 ani) si incepe sa-i puna intrebari (ce face, ce are in mana, la ce foloseste, etc). Dupa ce i se explica ca e inceputul unei jachete, ca se numeste tricotat, ce sunt andrelele si firul, ca dureaza ceva timp pana e gata lucrul , fetita o intreaba cu voce tare incat intorc capul si cei din apropiere: " Esti asa de saraca incat trebuie sa-ti faci singura hainele?!"

            Alta intamplare, de data asta localizata in holul de asteptate al unui cabinet medical. O doamna impletea de zor la niste sosete de lana. O alta pacienta, care statuse cu ochii pe ea atata timp cat se aflase acolo, dupa ce iese de la consultatie se apropie de cea care tricota si o intreaba furioasa: " Stii cate animale au trebuit sa moara ca tu sa poti face asta? Si apoi a iesit val-vartej pe usa. Cealalta a ramas stupefiata, fara a putea sa-i dea macar o replica.

            Mie mi s-au parut comice in felul in care au fost povestite, dar judecand dupa reactii mai e destula lume care inca nu stie ce presupune tricotatul.

         Ultima data cand am tricotat eu in public a fost cand am avut de asteptat la coafor. Stiam de la inceput ca va fi nevoie sa astept, asa ca am luat cu mine un ghem  din care sa lucrez hexagoane pentru "Gradina cu flori tricotate" Binenteles ca am atras atentia asupra mea si am fost intrebata despre ce lucrez, mi s-a cerut sa arat ghemele si apoi discutia s-a intins pana a venit randul meu. Am primit calificativul " Asta e munca de chinez batran". 😊 Dar timpul de asteptare a trecut asa de repede si m-am ales cu un hexagon aproape terminat.
        Si mai am o intamplare, de data asta in timp ce eram intr-un mijloc de transport in comun. La drum intotdeauna iau andrelele cu mine. Nu era aglomerat in acea zi si in spatele meu statea un adolescent. In timp ce eu mutam concentrata ochiurile de pe o adrea pe alta, simt o mana intinzandu-se deasupra capului si un clic ca de fotografie. Am zambit doar si nu m-am intors, dar se pare pare ca baiatul descoperise "un dinozaur".

Voi tricotati/crosetati/coaseti in public? Ati avut vreodata parte de intamplari care sa merite a fi povestite?



7 comentarii:

  1. Nu prea fac asta in public. In masina nu pot, pentru ca mi-e rau daca ma concentrez la altceva decat la peisaj, iar in alte parti iarasi nu, pentru ca nu prea car cu mine ate si andrele, avand o poseta mica mica in care abia incape strictul necesar.
    Imi place, insa, sa imi iau lucrul in concedii. Imi aduc aminte cum am crosetat la o paturica intr-o vara, in curtea unei pensiuni, singurica, pentru ca sotul imi era la plaja, unde mie nu imi place, sau cum am cusut goblen pe pajistea de pe un deal dintr-o statiune montana ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos suna tricotatul tau in concediu! Ce amintiri placute, mai ai goblenul la care ai lucrat pe pajiste?

      Ștergere
    2. Da, sigur, insa e la Iasi.

      Ștergere
  2. Ce tare e intamplarea cu adolescentul! Mereu atrag atentia cand scot lucrul, dar nu ma deranjeaza, ba chiar sunt mandra de mine ca ma pricep la ceva ce a devenit ceva special si nu mai este obisnuit ca pe vremea bunicilor. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar e o intamplare speciala! Daca nu mi s-ar fi intamplat, poate nici n-as fi crezut. Eu incep sa vad din ce in ce mai des persoane care tricoteaza in public si asta nu poate decat sa ma bucure.

      Ștergere
  3. Și eu tricotez sau croșetez pe unde mă duc (în drum spre serviciu, în concediu...)
    Cred că am tricotat în toate mijloacele de transport :)), în parc, pe plajă, când îi așteptam pe copii să iasă de la școală sau de la Palatul copiilor, etc

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur sa cunosc inca pe cineva pasionat de lucru de mână. 🤗

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...